Blogia
Purnas Podcast

Aragonés

DESPUÉS DEL CAFÉ

DESPUÉS DEL CAFÉ

 

Después volvimos al CPR. Ya no llovía y las estufas habían hecho su trabajo en aragonés. Así que la sala esta escalfada o algo apaicido.

Purnas Podcast Aragonés 2


Ta alzarlo u ascuitarlo, dende aquí (Guardar enlace como... ta alzar y punchar ta ascuitar)

De begadas no ye fazil plegar a os ochetibos. En un mundo como lo nuestro, o diya a diya mos mincha, mos crexe y mos limita as intenzions. Pero siempre bi ha un espazio ta la asperanza, ta o mundo nuebo, siempre mos quedan mil, dosmil, tres mil presonas que concaran a zeguera d'os gobiernos d'o mundo. Bi ha siempre un local, un puesto, un forau an compartir y bibir y crexer y luitar y sentir y tornar a bibir, ye ixo, bibir. Siempre bi ha coraazons y asperanzas, fuegos que chitan purnas, purnas que se buelben rebeldía, as purnas que son Purnas en o zierzo

Boikot canta asinas a rabia o dolor y a muerte que s'amagan en muitas familias. Pretemos fuego y luz ta amostrar a cara d'os culpables. Y que faigan purnas. A beyer si prenden amonico, encara que dixen foraz en a ropa. O puestar que por ixo. Dica a prosima semana. Cada diya en www.purnas.com


Purnas Podcast Aragonés 1


Ta alzarlo u ascuitarlo, dende aquí (Guardar enlace como... ta alzar y punchar ta ascuitar)

 

Una nueba abentura prenzipia. Un podcast. Un biello programa de radio esdebeniu bitacora y que agora torna a estar radio. Boz, mosica. Soniu. Machia. Una begada a la semana. Si tot ye como ha de estar. Esnabesando bits aire y ondas ta puyar a boz contracorrién. Estando purnas en l'aire que mos redola. Debantando, si podemos, as purnas d'a rebeldía. Un comentario. Unas notizias, y una canta. A lo menos ixo. Que menos que ixo. En tres luengas. Castellan, aragones y catalan. A lo menos ixo, que menos que ixo. Dizió Durruti. Lebamos un mundo nuevo en os nuestros corazons. Asti tamien. Un mundo nuevo que no ye biello, pero que mos quieren fer pasar por biello. O mundo que se crema y se esbiella. O mundo que creyamos dentre toz y en o que toz semos parti. Isto ye, y estará...Purnas en o zierzo.

 

A semana prenzipió con muerte y continó con muerte. Luitan en Oaxaca. Mueren en palestina, en Afganistan en irak. O mundo dispierta muitos diyas con muerte y miedo. A lo menos donal rumsfeld ya no bi sera´. Os americans han votau democrata. Puestar que se'n baigan de Irak, porque ta ellos ye un problema interno. A suya politica esterior ye a mesma de siempre. Como estio en Nicaragua. Daniel Ortega torna a estar presiden de Nicaragua. Deziseis añadas dimpues de que l¡esperanza d'a reboluzion estase derrotada en as urnas dimpue´s d'añadas de guerrilla bosada por os americnas. Ha churau fer o posible ta quitar a Nicaragua d'a pobreza. Dimpues de deziseis añadas de gobiernos liberals, no ye un mal prenzipie. O liberalismo no ha puesto que a miseria dixe de estar presen cada diya en o pais zentro american.

 

Una begada mas, una añada mas, en o nuestro chicot país, beyemos impotens a benta y entrecambeo d'a nuestra tierra. Sin poder dezidir sobre o nuestro futuro, ni chestionar os nuestros recursos como l'augua, os politicos aragoneses retallan ellos mesmos ixo que dimpués atros tornarán a tallar en a metropoli. De begadas nomás estamos perbibiéns, como canta Obrint pAs.

De begadas soi perbibien d'os mapas dos mios esmos. En a tristura d'o luengo camin, siento as feridas d'o mio tiempo. Tresbatiu en as nueis d'oziden, he aprendiu a vivir resistiendo. Y en as mans lebo os zinco continens, y en o puño trancau, o mundo entero. Sulcando o mar contra corrién, he aprendiu a sentir-me insurchen.

 

QUATRE VENTS


A voltes sóc supervivent

dels mapes dels meus sentiments,

i en la tristesa

del llarg camí

sent les ferides del meu temps.


Perdut a les nits d’occident

he après a viure resistent,

i a les mans porte

cinc continents

i al puny tancat un món sencer


I en la tristesa del llarg camí

sent la ferides del meu temps.

I a les mans porte cinc continents

i al puny tancat un món sencer.


A voltes sóc un nàufrag més

als oceans dels sentiments,

i entre les veles

del meu destí

sent la revolta del meu temps.


Solcant el mar contracorrent

he après a sentir-me insurgent,

i per bandera

porte un estel

onejant sobre quatre vents.


I entre les veles del meu destí

sent la tristesa del meu temps,

i per bandera porte un estel

onejant sobre quatre vents.


I en la tristesa del llarg camí

sent les ferides del meu temps,

i a les mans porte cinc continents

i al puny tancat un món sencer

 

D'o disco en moviment con o cantaire de dusminguet, Joan Garriga. A os cuatro bientos queremos abentar as nuestras purnas. A beyer si prenden amonico, encara que dixen foraz en a ropa. O puestar que por ixo. Dica a prosima semana. Cada diya en www.purnas.com